הידעתם שינה מביאה לבריאות נפשית????

 
לקראת החזרה ללימודים
 
מתבגרים, בי"ס ושעות שינה
 
בעוד כשבועיים יחזרו התלמידים להשכמה מוקדמת וללמידה במסגרות החינוך.
זה הזמן לסייע להם ובמיוחד למתבגרים שביניהם לחזור לשעות שינה מסודרות.
מחקרים מלמדים כי בני נוער זקוקים ל- 8-9 שעות שינה ביממה, כשהיעדר שינה מספקת גורם לעצבנות, לקשיי קשב, לחסר מוטיבציה ואף לדיכאון וחרדה.
 
בני הנוער במעלות, כמו מרבית בני הנוער בארץ ובעולם, נוטים לדחות את שעות השינה ולהפוך יום ללילה.
ד"ר דינה פישר, רופאת שינה ומומחית ברפואת משפחה, טוענת כי ניתן לסנכרן את השעון הביולוגי עם הדרישות בחיי היום-יום. לדבריה, מומלץ כי כשבוע  לפני תחילת הלימודים להשכים בשעה הנדרשת ולהימנע מהשלמת שעות שינה, למרות העייפות. חסך השינה שיגרם ייצור דחף מספק להרדמה בשעה הנדרשת. יתכן כי בתחילה, לדברי ד"ר פישר, הנער יתקשה להירדם בשעה הרצויה, כשמומלץ לבצע פעולות שאינן מעוררות (הקשבה למוסיקה, קריאה, לא מחשב/טלוויזיה, אוכל). ניתן לשנות את השעון הביולוגי גם באופן הדרגתי כשבכל 3 ימים יוקדם מועד היקיצה בשעה (או יותר) וכך גם מועד הכניסה למיטה. הפעולה דורשת כוח רצון, משמעת עצמית והקפדה על סדר יום.
 
שתהיה לכולנו שנת לימודים מעשירה ומלאת הצלחות.
אנו בצוות השפ"ח לרשותכם,

בברכת שנת לימודים מוצלחת,
אורנה וייס
מנהלת השרות הפסיכולוגי
וצוות השפ"ח